תפיסה פדגוגית חדשנית
חיבוריות
(אינטגרציה) – התבוננות על תופעה ממספר נקודות מבט לפיתוח חשיבה וראייה ביקורתית:
- חיבור בין דיסציפלינות
- חיבור בים הארץ לחו"ל
- חיבור בין בית הספר לקהילה
- חיבור בין בני גילים שונים
- חיבור בין מרכז לפריפריה
- חיבור בין פנים בית הספר לעולם בחוץ
פרואקטיביות
מחוללות – אין תוצאה בלי פעולה:
- עשייה מבחירה אישית
- יוזמה שמביאה שינוי
- מימוש אחריות אישית ומקצועית
- הנעה מתוך עניין ותשוקה
רפלקטיביות
בחינה ובדיקה עצמית לפני הפעולה, בזמן הפעולה ואחריה:
- התבוננות פנימית ושיקוף עצמי
- תהליך אישי של חקירת פעולה
- יכולת לשחזר תהליכי למידה
- יכולת להסביר תהליכים, התנהגויות ורגשות
שיתופיות
שיתופי הפעולה הם הבסיס ליצירה ולחדשנות:
- לחלוק
- לשתף פעולה
- לחלום, ליזום ולבנות יחד
- להיות מחויב
- לעבוד עבודת צוות
- ללמוד בחברת עמיתים
בשכבה ח' מתקיימים שני תמנונים:
תמנון רוח – ספרות, תנ"ך, מחשבת ישראל
תמנון חברה – גאוגרפיה, היסטוריה, הבעה
בשכבה ח' מתקיימים שני תמנונים:
תמנון רוח – ספרות, תנ"ך, מחשבת ישראל
תמנון חברה – גאוגרפיה, היסטוריה, הבעה
בשכבה ט' מתקיימים שלושה תמנונים:
תמנון רוח – ספרות, תנ"ך, מחשבת ישראל
תמנון חברה – אזרחות, גאוגרפיה, היסטוריה
תמנון מדעים – ביולוגיה, כימיה, פיזיקה
עקרונות התמנון והחדשנות הפדגוגית מיושמים במקצועות ושיעורים נוספים בבית הספר.
בית ספר מתוקשב
בית הספר בויאר הצטרף לפרוייקט התקשוב הלאומי בתשע"ה. כיום, לכל תלמיד בבית הספר טאבלט המשמש לעבודה השוטפת וכספר לימוד, ובכל הכיתות מותקנים מקרנים, המשדרגים את ההוראה בכל המקצועות.
לימודי מתמטיקה ואנגלית
בשנים האחרונות הוביל בית הספר מהפכה בהוראת מקצועות אלו. כיום ניגשים לבחינות הבגרות ב-4 ו-5 יח"ל במתמטיקה כ-75% מן התלמידים, ולבחינות הבגרות ב-5 יח"ל באנגלית למעלה מ90% מתלמידי בית הספר
מערך המגמות
כחלק מתפיסה חינוכית השואפת ליצור בוגר שהוא איש אשכולות ובעל ידע עולם נרחב, מציע בית הספר מגוון גדול של מקצועות מורחבים בהיקף 5 יח"ל, ומחייב את התלמידים לבחור שניים, ולסיים את לימודיהם עם שני מקצועות מורחבים בהיקף 5 יח"ל. המקצועות המורחבים נפרסים על קשת רחבה של תחומי דעת – ממדעים מדויקים, דרך מדעי החברה והרוח, ועד תחומי האמנות.
תכנית הלימודים
בית הספר מציע תכנית לימודים מגוונת המאפשרת לימודים עיונים ומדעיים ושילוב ביניהם ברמה גבוהה.
מדעים מדויקים: מתמטיקה, פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב והנדסת תוכנה, חקלאות חכמה (מדייקת).
שפות: אנגלית, ערבית ותרבות האסלאם.
מדעי הרוח: ספרות, מחשבת ישראל, היסטוריה – לימודי יפן ואמריקה, גיאוגרפיה סייבר, תנ"ך, משפטים (מגמה על אזורית).
אומנויות: מוסיקה, קולנוע, תיאטרון ואמנות חזותית.
בחטיבת הביניים לצד לימודי הליבה, זוכים התלמידים להעשרה בערבית, באזרחות, בפיזיקה, במחשבת ישראל ובמדעי ההתנהגות. כמו כן, מתקיימים לימודי בחירה בתחומי ההעשרה הבאים: תיאטרון, אומנות, מוסיקה, קולנוע, אנימציה, סיף, תנועה, ג'ודו, יוגה, חוגי ספורט, בית מדרש ולימודי מייקרים.
תוכניות העשרה
בבית הספר פועלות תכניות העמקה והעשרה בתחומים שונים כגון:
• מרכזי למידה למצוינות מתמטית, להעשרה באנגלית ולחיזוק והעמקה בעברית ובערבית
• נאות למידה – מרכז להעשרה ולפיתוח כישורי למידה
• יוניסטרים – תוכנית לפיתוח יזמות עסקית וידע טכנולוגי יחד עם מנהיגות ויזמות חברתית לשם עיצוב מנהיגים המחויבים לשינוי בחברה.
• חינוך אישי – מנטורינג; שני מחנכים לכל כיתה בחטיבה העליונה להעצמת תלמידים והפיכתם למובילים ומחוללים ע"י אימון, הנחיה וליווי אישי.
• סטודיו B – תוכנית לתלמידי כיתות ז' המיועדת לתת מענה לשלב המעבר מבית הספר היסודי לתיכון ומשלב הילדות לבגרות. תוכנית לימודים רב תחומית המשלבת לימודים מתחומי אומנויות שונים (מוסיקה, תיאטרון, אומנות, אנימציה ותנועה) ובנויה סביב נושא על (תמה) הנגזר מספרות ילדים הגותית ומתקשר לעולמם של המתבגרים.
• סטודיו B2 – תכנית לתלמידי כיתות ח', המיועדת לחשוף את התלמידים לתרבויות עולם תוך יצירת תפיסת עולם פלורליסטית ולמידה חווייתית במרחבי למידה חוץ כיתתיים. במסגרת הלמידה יוכלו התלמידים לזהות ולהעריך השקפות עולם ונורמות תרבויות, להפעיל חשיבה ביקורתית ולגלות סקרנות ואמפטיה כלפי אנשים ותרבויות אחרות. התכנית משלבת לימודים מתחומי אומנויות שונים על ציר ההיסטוריה.
• לימודי מייקרים – סדנת עבודה המאפשרת לקבוצות של תלמידים לבנות ולייצר פתרונות לבעיות שונות מתחומים שונים וכוללת בתוכה כלים מתחומים שונים כמו הדפסת תלת מימד, רובוטיקה, נגרות ועוד.