מדעי המחשב והנדסת תוכנה

תיאור המגמה

תלמידי מגמת מדעי המחשב והנדסת תוכנה לומדים איך לפתח תוכניות מחשב ולבנות פרויקטים.

תוך כדי הלימוד התלמידים מפתחים את מיומנויות החשיבה שלהם – הם לומדים איך לגשת לבעיה, לנתח אותה, לתכנן אלגוריתם יעיל לפתרון ולבסוף לכתוב תוכנית מחשב שתפתור את הבעיה.

למי המגמה מתאימה?

המגמה מתאימה לתלמידים שעולם המחשבים ותחום התכנות מעניין אותם והם אוהבים אתגרים.

תלמידים עם יכולת חשיבה לוגית והבנה מתמטית ברמה גבוהה, שיש להם מוטיבציה ונכונות להשקיע ולתרגל שעות רבות בבית.

תוכן

5 היחידות הראשונות כוללות למידה של כתיבת אלגוריתמים ותוכניות מחשב, החל מהבסיס ועד רמה מתקדמת בתכנות.

5 היחידות הנוספות בהנדסת תוכנה כוללות תכנון ופיתוח אפליקציה לטלפונים ניידים.

אופן לימוד והערכה

במסגרת המגמה קיימים שני מסלולים:

תלמידים שיבחרו במסלול הנדסת תוכנה – יתחילו את המגמה בכיתה י' וילמדו 10 יחידות:

5 היחידות הראשונות הן במגמת מדעי המחשב ולומדים בהן תכנות, הציון מורכב מ-2 חלקים:

30% הערכה חלופית – בניית אתר אינטרנט / מערכת מידע לניהול נתונים בשפת ACCESS (נתון לשיקול המורה).

70% בחינה חיצונית – כתיבת תוכניות מחשב בשפת java, כולל נושאים מגוונים בתכנות – פונקציות, מערכים, תכנות מונחה עצמים, רקורסיה ומבני נתונים שונים.

5 היחידות הנוספות הן בתכנון ופיתוח אפליקציות – כל תלמיד יבנה אפליקציה לטלפון נייד – החל מהרעיון והתכנון, כולל כתיבת הקוד ועד לעיצוב האפליקציה.

עוד חשוב לדעת

תלמידים שיבחרו במסלול מדעי המחשב – יתחילו את המגמה בכיתה י"א וילמדו רק את 5 היחידות הראשונות במדעי המחשב.